Poznámka: Pôvodný formát bol doc. Prezentácia bola s minimálnymi zmenami generovaním upravená do formátu html.

Úvodná strana:


Po anglicky efektívne s využitím Systému prezentácie s priamou interaktivitou učiteľa a riadenou priamou interaktivitou žiakov(SPSPI).


Ing. Mária Macejová - navrhovanie použitých metód, odskúšavanie systému SPSPI a reálne vyučovanie

Ing. Peter Sitáš - metodická a technická spolupráca

Koniec úvodnej strany


Abstrakt

Prezentácia predstavuje efektívnejšie vyučovanie anglického jazyka s využitím SPSPI ( www.spspi.eu ). Vyučovanie jazyka si vyžaduje precvičovanie jazykových zručností počúvanie, rozprávanie, čítanie a písanie súčasne. SPSPI hlavne možnosťou priamej interaktivity žiakov zo svojich pracovísk to významne podporuje. Je možné interaktívne riadenie čítania a počúvania. Písaním textov priamo aktivovanými žiakmi ľahko vznikajú elektronické dokumenty pre ďalšiu prácu. Samozrejme pri aktivite žiaka je žiadané jeho rozprávanie.


OBSAH (čísla strán sú neaktuálne)

Úvod ................................................................................................................ 4


  1. Systém SPSPI z pohľadu učiteľa cudzieho jazyka. .............................. 5

  2. Príprava materiálov na hodinu. ............................................................... 9

  3. Príklad prípravy pre výstup z vyučovacej hodiny. .............................. 10

  4. Príklad výstupu z vyučovacej hodiny. .................................................. 13

  5. Ďalšie použitie výstupu z hodiny a zadávanie prác na doma. ........... 16

  6. Model vyučovacej hodiny. ..................................................................... 16

  7. Dokumentácia modelovej hodiny. ........................................................ 17

  8. Reakcie žiakov na nový systém............................................................. 23

Záver.............................................................................................................. 25

Úvod

Jazyk používaný na hodinách anglického jazyka a konverzácie v anglickom jazyku je prirodzene anglický. Ja som však prácu napísala v slovenskom jazyku, s tým, že niektoré časti som ponechala v originálnom tvare. To považujem za nutnosť. Predpokladám, že napriek tomu bude práca zrozumiteľná.


  1. Systém SPSPI z pohľadu učiteľa cudzieho jazyka.

Vďaka kolegovi Ing. Petrovi Sitášovi, ktorý je spolutvorcom systému SPSPI a pohotovosti vedenia školy, ktoré tento systém umožnilo zaviesť experimentálne triede našej školy, mám možnosť pracovať pri spúšťaní projektu SPSPI v jazykovej učebni, ktorá je týmto systémom vybavená. Byť pri zrode zaujímavého projektu je pre mňa radosťou ale aj záväzkom. Je povzbudzujúce vidieť žiakov reagovať pozitívne na nové vybavenie učebne a môcť ho využívať. Náročné je byť pri zabiehaní projektu, keď sa ešte všetko dolaďuje. A je inšpiratívne mať možnosť pripomienkovať úplne novú vec, ktorá sa rodí.

Je to pre mňa nová skúsenosť. V tejto učebni je iba 1 počítač pripojený na internet a na neho je pripojených 24 klávesníc a myší, ktoré umožňujú priamu interaktivitu učiteľa a riadenú interaktivitu žiakov. Projektor funguje ako monitor pri počítači, prípadne ako náhrada tabule. Na písacom stole učiteľa sa nachádza monitor. Žiaci píšu pomocou klávesníc a myší uložených na špeciálnych laviciach s lokálnym osvetlením. Reproduktory upevnené na stenách umožňujú dobrý posluch pripravených zvukových nahrávok. Samozrejme je možné využitie systému na spustenie filmov, klipov, a pod. Výbornou pomôckou je aj bezdrôtová myš, ktorá učiteľovi umožní riadenie práce študentov aj v prípade potreby jeho prítomnosti pri jednotlivých študentoch na ich mieste.



Žiaci nepíšu na tabuľu, ale priamo z lavice po prepnutí učiteľom alebo spolužiakom za pomoci klávesníc a myší dostávajú možnosť sa zapojiť do novovznikajúceho celku, ktorý vidia v projekcii. Vzhľadom na vybavenie zvukovými zariadeniami je možné použiť aj nahrávky k učebniciam spustené priamo z počítača a súčasne pomocou projektora môžu žiaci vidieť zadania úloh a poverení žiaci môžu vpisovať do textu zadania svoje odpovede, pričom je prirodzené, že sa v práci striedajú.



Vďaka pripojeniu na internet, nie je problém vyhľadať potrebné informácie a okamžite ich uložiť. A novovzniknutý dokument je možné použiť v ďalšej práci, rôzne do neho zasahovať, dotvárať ho, alebo ho použiť ako podklad pre nasledujúcu prácu. V prípade potreby zaslania e-mailu, žiaci súčasne môžu sledovať jeho písanie, prípadné odosielanie, zasahovať do jeho tvorby, upozorňovať na chyby, alebo ich aj opraviť.


Systém je inštalovaný v učebni aj napriek jej atypickému tvaru a malým rozmerom učebne.



Zariadenie sa dá použiť pri skupinovej, párovej aj individuálnej práci rovnako ako pri frontálnom opakovaní.



Jednou z možností využitia systému je aj zadávanie krátkych testov, kde nie je potrebné tlačenie zadaní. Keď som túto možnosť využila na vyučovacej hodine, kde som pri krátkom teste potrebovala súčasne zreteľný obrázok a súčasne zadanie textu cvičenia, dalo sa to pomerne ľahko zrealizovať.


Uvádzam konkrétny príklad krátkeho testu z databázy testov pre úroveň Pre – Intermediate k učebniciam New Headway, ktorý som počas hodiny použila, samozrejme s úpravou veľkosti písma, aby text bol pre všetkých žiakov dobre čitateľný. Pri každej takejto práci považujem za samozrejmé, že sa pýtam na dobrú čitateľnosť. Žiaci v tomto prípade píšu riešenia na papier.


Príklad krátkeho testu z knihy testov. Maris.A.,New Headway English Course (Pre-Intermediate Tests), OUP, 2001.


Answer the questions about Amanda, a schoolgirl.

Use short answers.

1 Does she wear a school uniform? __Y_es_, _sh_e_ d_o_e_s._ _

2 Has Amanda got a tie? ____________

3 Is she wearing a hat? ____________

4 Does she have a Walkman? ____________

5 Has she got a school bag? ____________

6 Is she carrying a tennis racket? ____________

Now, answer the questions about yourself.

7 Do you wear glasses? ____________

8 Are you good at English? ____________

9 Can you swim well? ____________

10 Are your neighbours nice? ____________

11 Have you got a computer at home? ____________


V prípade použitia systému pri zadávaní rozsiahlejších testov by bolo potrebné doriešiť brať ohľad na individuálnu rýchlosť a ostatné potreby žiakov hlavne s individuálnym študijným plánom, pretože všetci žiaci na každú časť majú rovnaký čas a musia ju robiť presne v rovnakom čase, lebo veľkosť premietacej plochy je obmedzená. Toto sa dá prípadne doriešiť vytlačením testov pre žiakov s individuálnym študijným plánom a predĺžením času pre písanie testu podľa pokynov z psychologickej poradne.

Počas prestávok je možné nechať žiakov po dohode použiť internet, a prípadne v rámci oddychu im umožniť spustiť vhodnú hru.



  1. Príprava materiálov na hodinu.

Možnosti prípravy materiálov sú veľmi široké. Inštalácia SPSPI so zvukovou sústavou, pripojením na internet a inými doplnkami umožňuje veľkú variabilitu vyučovania. Na začiatku je príprava časovo náročná, ale efektivita práce na hodine je väčšia ako pri klasickej výuke. Nie je potrebné tlačiť veľa materiálov, ako sú napríklad zadania doplnkových cvičení a podobne. Všetky zadania sa môžu ukladať do novo vytváranej databázy a sú teda použiteľné aj v budúcnosti. Samozrejme je možné ich dopĺňať, inovovať, zakomponovať do nich nové poznatky, alebo aj podnety žiakov.


  1. Príklad prípravy pre výstup z vyučovacej hodiny.

Vzhľadom na obmedzené možnosti rozsahu ale hlavne vzhľadom na krátkosť času, počas ktorého sme systém testovali a zabiehali, uvádzam len 1 prípravu pre výstup z vyučovacej hodiny, čo môže slúžiť, ako inšpirácia. Chcela by som upozorniť, že veľkosť písma musí byť prispôsobená konkrétnym podmienkam v učebni a umiestneniu projektora v triede. Napriek tomu, že nie je problém ho upraviť, ten môže vzniknúť pri tvorbe zložitejších tabuliek, prípadne pri kombinácii textu s obrázkami, keď je nutné ich premietnuť zároveň. Pri niektorých úlohách pripravujem aj kľúč správnych odpovedí, ak to vyplýva napríklad z posluchovej úlohy. Uvádzam pôvodný dokument, ktorý prirodzene upravujem a prispôsobujem konkrétnym podmienkam počas hodiny.

1st group

How can sports be divided? Give the examples.


According to:

      1. Season

A,

B,


      1. place


A,

B,

      1. number of people

A,

B,


      1. .....................

A, water

B,


      1. ......................

A,

B,

      1. ....................

A,

B,

      1. .....................

A,

B,


2nd group and 3rd group


Sports we like

Why

Sports we dislike

Why



































Healthy lifestyle:


Drugs in sport.


Activity 1 Listening for comprehension


Listen to the recording and complete these sentences as fully as possible.


1 Mr Samaranch thinks that some drugs should be ….........

2 Cycling has a bad reputation because............................

3 British experts want drug testing to be …........................

4The British Olympic Association’s position on drugs is that ........

5 The IOC are going to hold a conference .........................


Activity 1

1 Mr. Samaranch thinks that some drugs should be legalized.

2 Cycling has a bad reputation because of drug abuse.

3 British experts want drug testing to be increased.

4 The British Olympic Association’s position on drugs is that all performance-enhancing drugs should be banned.

5 The IOC are going to hold a conference in Lausanne to review the fight against doping in sport.



Activity 2 Listening for pronunciation


Play the recording again. Listen carefully to these phrases from the recording and complete the gaps.


1 … in__________ interview with a Spanish newspaper …....


2 … that the directors _____Spain’s top two cycling teams .......


3 … opposed to the use____all performance enhancing drugs …


4 … Mr Ovett asked ‘How ______you define dangerous ....…


5 … EPO was being used as much______his own sport .....…


6 … in Lausanne to review ___________fight against ….........



Activity 2

1 an 3 of 5 in

2 of 4 do 6 the


Homework



A, Who is your favourite sportsman, sportswoman or team?

Explain why.

(internet, power-point presentation,...)


B, Drugs in sport. Do you know anything about drugs in sport? Could you find example on the internet?

(text book Talking Points, internet, dictionary,...) Choose some infromation and prepare it for next lesson.


C, Why is sport important?

(opinions)


D, Talk about sports, which are popular in Slovakia, England and the USA.

Slovakia:

England:

The USA:

(internet)



Ss: suggestions for making topic more interesting (homework). Have you already found anything to make topic more interesting for you or your schoolmates?


As we started working with the new interactive system and we have connection to the internet you can make suggestions to make lessons more interesting and helpful.



  1. Príklad výstupu z vyučovacej hodiny.

Je to rovnaký dokument ako príprava na výstup z vyučovacej hodiny, avšak upravený počas práce na hodine s prípadnými ďalšími väčšinou formálnymi zmenami urobenými po skončení vyučovacej hodiny učiteľom. Pre pripomenutie procesu učenia na hodine ponechávam aj nepresnosti, napríklad ku cvičeniu s posluchom, aby si žiaci mohli porovnať svoje zápisy s kľúčom správnych odpovedí. Žiaci majú nahrávky aj doma, lebo sú nimi vybavené učebnice, ktoré si zakúpili, prípadne ich ponúka predajca na stiahnutie z internetu.


1st group

How can sports be divided? Give the examples.

According to:

      1. Season

A, Summer sports: football, tennis, volleyball

B, Winner Sports: hockey, skiing, snowboarding


      1. place

A, in gym: gymnastics, table tennis, handball

B, at stadium: football


      1. number of people

A, team sports: ice hockey

B, single sports: swimming


      1. .....................

A, Air sports: Hang gliding, paragliding, flying balloons

B, extreme sports: sky surfing,


2nd group and 3rd group


Sports we like

Why

Sports we disli­ke

Why

snowboarding

I like winter.

motor sports

It is dangerous.

swimming

I like summer

basketball

When I finish I am tired.

voleyball

I like games

skiing

I do not like snow and winter.

skiing

I like snow.




Healthy lifestyle


- vegetables, fruits and proteins

- no smoking, no drugs, no drinking alkohol

- exercise, sports helpful activities, meditation, work, sleeping

Activity 1 Listening for comprehension


Listen to the recording and complete these sentences as

fully as possible.


1 Mr Samaranch thinks that some drugs should be allowed.

legalized.


2 Cycling has a bad reputation because............................

of drug abuse.


3 British experts want drug testing to be controlled strictly

increased.


4 The British Olympic Association’s position on drugs is that it is not ok.

all performance-enhancing drugs should be banned.


5 The IOC are going to hold a conference about drugs in sport.

in Lausanne to review the fight against doping in sport.



Activity 1

1 Mr. Samaranch thinks that some drugs should be legalized.

2 Cycling has a bad reputation because of drug abuse.

3 British experts want drug testing to be increased.

4 The British Olympic Association’s position on drugs is that all

performance-enhancing drugs should be banned.

5 The IOC are going to hold a conference in Lausanne to review the

fight against doping in sport.


Activity 2 Listening for pronunciation


Play the recording again. Listen carefully to these phrases

from the recording and complete the gaps.


1 … in___an______ interview with a Spanish newspaper …


2 … that the directors ______of____Spain’s top two cycling teams …


3 … opposed to the use________of_______all performanceenhancing drugs..


4 … Mr Ovett asked ‘How ______do______you define dangerous …


5 … EPO was being used as much_____in________ his own sport …


6 … in Lausanne to review _______the_______fight against …


Activity 2

1 an 3 of 5 in

2 of 4 do 6 the


Homework


A, Who is your favourite sportsman, sportswoman or team?

Explain why.

(internet, power-point presentation,...)


B, Drugs in sport. Do you know anything about drugs in sport? Could you find example on the internet?

(text book Talking Points, internet, dictionary,...) Choose some infromation and prepare it for next lesson.


C, Why is sport important?

(opinions)


D, Talk about sports, which are popular in Slovakia, England and the USA.

Slovakia:

England:

The USA:

(internet)



Ss: suggestions for making topic more interesting (homework). Have you alrea­dy found anything to make topic more interesting for you or your schoolmates?


As we started working with the new interactive system and we have connection to the internet you can make suggestions to make lessons more interesting and helpful.


  1. Ďalšie použitie výstupu z hodiny a zadávanie prác na doma.

Výstup z vyučovacej hodiny slúži na vyučovacej hodine na upevnenie učiva pri frontálnom opakovaní počas upevňovania témy, na zverejnenie na školskej počítačovej sieti odkiaľ si ho žiaci môžu stiahnuť, prípadne ho pošlem e-mailom na adresu žiakov. Žiaci ho ďalej môžu použiť ako prostriedok na opakovanie prebraného učiva. Prípadne tiež môže poslúžiť ako základ pre ďalšie rozvíjanie témy na nasledujúcich vyučovacích hodinách.


Výstup je po vyučovacej hodine zvyčajne potrebné upraviť po formálnej stránke, prípadne opraviť chyby. Niekedy však považujem za vhodnejšie ponechať aj prípadné nepresnosti, ktoré žiakom môžu poslúžiť na pripomenutie si konkrétnych vecí z vyučovacej hodiny.


Považujem za samozrejmé, že vytváram novú databázu zdrojov, do ktorej tento výstup zaraďujem.


  1. Model vyučovacej hodiny.

Predmet: Konverzácia v anglickom jazyku.

Téma: Šport a hry (2. vyučovacia hodina z 3 plánovaných pre danú tému)

Úroveň anglického jazyka: Pre-Intermediate a Intermediate

Všeobecný cieľ hodiny: Komunikácia o téme šport a hry z rôznych hľadísk.


Špecifické ciele hodiny:

a, Študenti dokážu rozprávať o rôznych športoch.

b, Študenti dokážu vyjadriť svoj názor na rôzne druhy športov.

c, Študenti vysvetlia svoje názory na zdravý životný štýl.

d, Študenti rozumejú autentickej nahrávke a dokážu prerozprávať jej obsah.


Úlohy, metódy práce a použité prostriedky:

a, Premýšľajte ako rôzne môžeme rozdeliť športy? Uveďte príklady. Rozprávajte sa v skupine. Napíšte odpovede. Pracujte s SPSPI po pokyne učiteľa.

b, Vysvetlite aké druhy športov máte radi a prečo? Rozprávajte sa v skupine. Napíšte odpovede. Pracujte s SPSPI po pokyne učiteľa. Doplňte do pripravenej tabuľky.

Vysvetlite aké druhy športov nemáte radi a prečo? Rozprávajte sa v skupine. Napíšte odpovede. Pracujte s SPSPI po pokyne učiteľa. Doplňte do pripravenej tabuľky.

c, Vyjadrite svoj názor na zdravý životný štýl? Rozprávajte sa v skupine. Porovnávajte svoje názory. Nájdite informácie podporujúce vaše názory na internete.

d, Zachyťte informácie o dopingu v športe zo zvukovej nahrávky. Vypočujte si ukážku po prvý krát a zapisujte si správne odpovede z prvého cvičenia do zošita na základe cvičenia preneseného projektorom. Vypočujte si ukážku po druhý krát a zapisujte si správne odpovede z druhého cvičenia do zošita. Kompletné zadanie úloh vidíte prostredníctvom projektora.


Metódy: skupinová práca, samostatná práca, riadený rozhovor, diskusia, projekcia, vyhľadávanie na internete a posielanie e-mailu.


Použité IKT: Systém prezentácie s priamou interaktivitou učiteľa a riadenou priamou interaktivitou žiakov (SPSPI), počítač, projektor, reproduktory, internet.


Použité ostatné pomôcky:

Učebnice: Gault.J.,New Headway Talking Points (Príprava na ústnu maturitnú skúšku z anglického jazyka), OUP, 2006. Gault.J.,New Headway Talking Points (Príprava na ústnu maturitnú skúšku z anglického jazyka) Teacher’s Notes, OPU, 2006. Nahrávky k téme (spustené z počítača cez reproduktory nainštalované v učebni).


Štruktúra vyučovacej hodiny:

  1. Organizácia hodiny a rozdelenie úloh. (5 min)

  2. Opakovanie predošlých častí témy. (15 min)

  3. Rozšírenie témy a motivácia. (15 min)

  4. Zhrnutie témy a fixácia vedomostí. (8 min)

  5. Zadanie úloh pre nasledujúcu hodinu. (2 min)


  1. Dokumentácia modelovej hodiny.


Počas hodiny sa rozpráva po anglicky a zadania pre žiakov sú tiež uvádzané v anglickom jazyku. Nie sú zdokumentované časti hodiny, ktoré nesúviseli s použitím prostriedkov IKT.


Úlohy a, b, c sú zadané po skupinách. Každá zo 4 skupín má inú úlohu. Výstupy z diskusií v skupinách sa postupne zapisujú po pokyne učiteľa s použitím SPSPI s prepínaním na jednotlivých študentov.


Prvá skupina:

a, Premýšľajte ako rôzne môžeme rozdeliť športy? Uveďte príklady. Rozprávajte sa v skupine. Doplňte do pripraveného dokumentu (príprava pre výstup z hodiny) za pomoci SPSPI. (Písanie po pokyne učiteľa. Prepínanie pracovísk žiakov učiteľom aj samotnými žiakmi. )



Druhá skupina:

b, Vysvetlite aké druhy športov máte radi a prečo? Rozprávajte sa v skupine. Doplňte do pripraveného dokumentu (príprava pre výstup z hodiny) za pomoci SPSPI. (Písanie po pokyne učiteľa. Prepínanie pracovísk žiakov učiteľom aj samotnými žiakmi.)


Tretia skupina:

Vysvetlite aké druhy športov nemáte radi a prečo? Rozprávajte sa v skupine. Doplňte do pripraveného dokumentu (príprava pre výstup z hodiny) za pomoci SPSPI. (Písanie po pokyne učiteľa. Prepínanie pracovísk žiakov učiteľom aj samotnými žiakmi. )


c, Vyjadrite svoj názor na zdravý životný štýl? Rozprávajte sa v skupine. Doplňte do pripraveného dokumentu (príprava pre výstup z hodiny) za pomoci SPSPI. (Písanie po pokyne učiteľa. Prepínanie pracovísk žiakov učiteľom aj samotnými žiakmi.)



Po vpísaní jednotlivých úloh do pripraveného dokumentu pre výstup, sú žiaci vyzvaní na individuálnu prácu. Pri posluchu učiteľ posunie dokument, aby bolo možné vidieť zadania úloh, v prípade potreby vysvetlí podrobnosti úlohy a súčasne spúšťa nahrávku.


d, Zachyťte informácie o dopingu v športe zo zvukovej nahrávky. Vypočujte si ukážku po prvý krát a zapisujte si správne odpovede z prvého cvičenia do zošita na základe zadania preneseného projektorom. Doplňte do medzier v cvičení do pripraveného dokumentu (príprava pre výstup z hodiny) za pomoci SPSPI. (Písanie po pokyne učiteľa. Prepínanie pracovísk žiakov učiteľom aj samotnými žiakmi. )



Spoločne si skontrolujeme správnosť našich odpovedí porovnaním s kľúčom správnych odpovedí. (Učiteľ presunie kľúč správnych odpovedí na viditeľnú časť pod vyplnené cvičenie.)



Vypočujte si ukážku po druhý krát a zapisujte si správne odpovede z druhého cvičenia do zošita. Postup je rovnaký ako pri prvom posluchu.



Zhrnutie témy a fixácia vedomostí.

Konverzácia o téme šport a hry s pomocou už napísaných informácií. (Projektor)



Zadanie úloh pre nasledujúcu hodinu.


Dokument výstup z hodiny a zadanie úloh pre nasledujúcu hodinu sú zverejnené vo verejných na školskej sieti a zaslané pomocou internetu na e-mailové adresy žiakov.

(Každý študent si vyberie jednu z uvedených úloh.)





  1. Reakcie žiakov na nový systém.

Pre krátkosť času skúšania systému nebola možnosť vytvorenia solídneho dotazníka, a preto som uskutočnila len prieskum medzi žiakmi v skupinách, ktoré ho majú k dispozícii na vyučovacích hodinách.

Z ich názorov na prácu so systémom vyberám:

Je to modernejšie a zaujímavejšie ako klasická trieda a viac ma to baví na hodine pri práci so systémom.



Záver

Prepojenie použitia systému SPSPI, ktorý obsahuje počítač, klávesnice pre jednotlivé pracoviská a tiež jeho spojenie s internetom a zvukovými zariadeniami umožňuje učiteľovi zefektívniť vyučovanie cudzieho jazyka.

Pre študentov je to aj oživením hodiny vďaka už spomenutým využitým IKT. Najvýznamnejším faktorom podľa môjho názoru je interaktivita umožnená systémom, pretože žiaci majú väčšiu možnosť sa stať spolutvorcami vyučovacej hodiny. Učiteľ na hodine je tým činiteľom, ktorý podporuje, motivuje, organizuje a povzbudzuje žiakov k samostatnosti, k spoluúčasti, k aktivite rôznym spôsobom. S použitím rôznych prostriedkov je väčšia možnosť prejaviť svoju individualitu, lebo žiak môže na každú hodinu priniesť svoj príspevok v rôznej forme, čo mu umožňuje technika.

Možno ľahko použiť aj iné spestrenia vyučovacích hodín, ako napríklad počúvať autentické zdroje on line (internetrádio). Zaujímavé pre žiakov je tiež prezentovanie ich vlastných prezentácií, ktoré si spúšťajú sami zo svojho pracoviska.

Systém je dobre využiteľný pri skupinovej, párovej či individuálnej práci žiakov rovnako ako pri frontálnom opakovaní.

Podporuje rozvoj počítačových zručností žiakov. A tiež môže viesť k zlepšeniu práce žiakov pri vyhľadávaní informácií na internete.

Pôsobí tiež ako činiteľ podporujúci pozornosť u žiakov, ktorých inak nie je ľahké zaujať. Jeho použitie môže urobiť hodinu zaujímavejšou, živšou, akčnejšou.

Verím, že moja práce povzbudí záujem o tento pre mňa nový systém. Napriek veľmi krátkemu času, keď som ho mala možnosť používať, rada konštatujem, že sa pre mňa stal už každodennou pomôckou pri takmer všetkých vyučovacích hodinách.

Kde ja ako učiteľka jazyka vidím ešte veľké možnosti využitia tohto systému, je oblasť testovania. Tvorcovia už registrujú tento podnet. Ja verím, že sa v budúcnosti stane aj prostriedkom na vyhodnocovanie jednoduchých testov a tým sa ušetrí čas učiteľa pri oprave testov.

SPSPI je podľa môjho názoru vhodný na vyučovanie anglického jazyka. Preto odporúčam systém podporiť ako efektívnu pomoc pri skvalitnení vyučovania cudzích jazykov a  zrejme aj iných premetov.

Videoukážky >>(použite prehrávač na formát avi).